RESEPI : CREPE BONJOUR MUDAH



اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hi! Lama betul tak menaip!! Rindu tak?
Confirmlah tak kan? Iols ni siapa nak dirindui 
*ayat sedih huhuuhuh..
Lantak la hang nak rindu cheq ka tak. La ni cheq nak share resepi crepe bonjour. Awat nama pelik?
Ha meh nak share. Crepe tu adalah lempeng hokei. Lempeng.
Dok berangan makanan yang eksotik la tu. Bonjour tu perkataan dari france hehehe
Ok la share pic

1st cari bahan-bahan macam dalam gambar


1) Tepung
2) Gula halus
3) Garam
4) Susu full cream
5) Telur
6) Unsalted butter
7) Jem coklat 
8) Strawberry 

Caranya:

1) Sukatlah tepung ikut hangpa
2) Butter tadi cair kan dulu sehingga biar sejuk
3) Kacau telur dan masukkan dengan dalam tepung
4) Susu pun masuk dalam tepung dalam 2 cup atau ikut suka
5) Masuk garam dan gula halus sikit 
6) Kacau dan jadikan seperti tepung untuk masak lempeng
7) Butter dah sejuk tadi pun masukkan dalam adunan tepung tu
8) Goreng macam lempeng biasa
9) Buat banyak-banyak 


Jadikan lapisan seperti begini ya. Nampak tak menarik tapi sedap hokei!
Setiap lapisan letak jem coklat or ikut suka hangpa la jem apa..


So jadi bulat macam tu


Tengok jadi lapisan macam kek!


Dan taraaaa!!!
Siap pun crepe bonjour!! Hahahahaha..

Selamat mencuba..

XOXO




                                                                                                      the typewriter,
                                                                                

Comments

Popular posts from this blog

REVIEW BRIDE TO BE : BUTIK PENGANTIN BAHAU DAN SERTING

REVIEW BRIDE TO BE : SENARAI KLINIK KESIHATAN UJIAN HIV & BORANG NIKAH

REVIEW BRIDE TO BE : CINCIN LELAKI