KECEWA~



Salam
hai korang and hai my maya diary...
rasa macam tak patut nak cerita..
tapi me dah tak tahu nak cerita pada siapa...
me betul-betul kecewa dengan sikap sesetengah pihak...
sifat mereka ni melampau-lampau...
rasa sedih tak payah ceritalah....
yang buat me kecewa siapa mereka yang nak ajar me itu?
mereka seumpama peribahasa " bagaikan ketam mengajar anaknya berjalan lurus "
mereka nak nasihatkan me tapi diri mereka sendiri tak betul..
so siapa yang nak dengar kan?
haruslah tak ada siapa peduli..
tapi yang buat me lagi kecewa...
mereka libatkan mak dan abah me...
siapa mereka nak tentukan hidup me?
mereka tak beri me makan pun...
me kecewa sebab my mom and dad bukan sihat mana...
kenapa harus mengadu domba?
salah ke me dengan keputusan me?
sekarang me jadi jadi tulang belakang keluarga...
mereka? mereka tak melabur apa-apa pun...
lagi menyusahkan my mom and dad adalah...
mereka kata me dah malukan keluarga me...
dari segi apa? apa buktinya...?
siapa mereka untuk memperlekehkan me...
kadang-kadang rasa nak lenyap dari dunia yang nyata ni...
tapi setiap manusia takut pada kematian..
me manusia biasa..
me ada hati dan perasaan...
bukan rasa nak melarikan diri tapi merajuk hati sebab me tahu..
my dad lebih percayakan mereka dari me...
me nak pergi jauh...
jauh sampai semua tak boleh jumpa me...
me cuma nak pesan pada mereka....
my age now is an adult...
i am not your ball that you can easily kick everywhere...
me ada maruah dan dah besar panjang untuk tentukan hidup me..
bukan berlagak...
tapi sebab me tak pernah minta mereka tolong me...
so jangan pandai-pandai jaga kain me..
sedangkan kain mereka dah lama terkoyak....
me masih tahu jaga maruah...
for those yang support me...
thank you so much!
I LOVE U GUYS!!!

                                                                                                        the typewriter,
                                                                                             

Comments

Michelle Hopell said…
hidup memang begitu .. sabar :)
sabar yer..dugaan untuk kita

Popular posts from this blog

REVIEW BRIDE TO BE : BUTIK PENGANTIN BAHAU DAN SERTING

REVIEW BRIDE TO BE : SENARAI KLINIK KESIHATAN UJIAN HIV & BORANG NIKAH

REVIEW BRIDE TO BE : CINCIN LELAKI