Photobucket
Ommo Iera Lee
Follow Dashboard
COVID-19 2020 - KISAH DUKA (UNPAID)
Thursday 16 July 2020 | 1comment



اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Tahun 2020 ramai kata tahun millenium tak juga kita bayangkan kereta terbang di mana-mana tapi rupanya kita silap sebab Yang Maha Esa punyai perancangan yang lagi hebat.

TERKESAN? Ye kak ra salah seorang daripadanya. Bekerja dalam sektor pelancongan dengan 1 company Jepun yang dah 100 years dalam bidang ni selama lebih 8 tahun tak sangka sekelip mata diberi notis CUTI TANPA GAJI selama 3 bulan. Rasa sangat sedih dan down. Nak pula kau adalah backbone your family since my husband condition not very good and taking care the kids.

TERDUDUK! Sangat! Tak tahu berapa banyak dah airmata mengalir sebab company nak kita yang keluar sendiri tanpa perlu mereka membayar pampasan. Teruk kan kuasa Covid-19 ni. Kami cover area Europe dan sekelip mata semua berubah. Ramai hilang pekerjaan, pengangguran di peringkat tinggi even inisiatif kerajaan bagi setakat mana lah mampu menolong :(

BERDOA supaya segeralah kita jumpa vaksin penyakit ini. Selagi kita tak jumpa kehidupan kekal dalam new norm. Kemana-mana penggunaan facemask adalah WAJIB dan sentiasa menjaga KEBERSIHAN. Tapi moral kat sini 2020 bukan tahun yang terbaik. Kita diuji begitu hebat sekali dan harap semua berakhir dengan secepat mungkin. Harap sangat company panggil kerja after 1 month unpaid.

BTW gais Kak ra terpaksa ubah profession so boleh la support my bisnes SANDWICHLICIOUS dan follow instagram theamskitchen .. Dah banyak hantar resume 1 pun tak dipanggil :(.. tak tahu mana silapnya ...doakan yang baik2 dan semoga kak ra success dalam bisnes makanan ni. Amin ya Allah.. Amin Ya Mujeeb

Older Post | Newer Post
The Tukang Tulis


HELLO PEEPS!!!:)
My name is Iera Lee
Daughter of Sir Abu Samah and Madam Zainab.
28 years old.
Blogging since 2010
The Key To The Life Of The Heart : lie in reflecting upon the Quran, being humble before Allah in secret, and leaving sins (Ibn Al Qayyim)


Diary About Stuff


Let's Stalker!

Follow @ieralee


My source!

Source : Mr Google
Own this blog : IERA LEE